Başarı için seo taktikleri

Konuyu değerlendir: Geçerli Reyting :

Görüntüleme : 2638

Yorumlar : 0

Bilgilendirme : Bu konuya son mesaj 1861 gün önce yazıldı . Eğer yazınız doğrudan bu konu ile ilgili değil ise yeni bir konu başlatmanızı tavsiye ederiz.
  1. offline
    Orhan Eser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Başarı için seo taktikleri

    Ne yaparsanız yapın arama motorlarında başarılı olamadığınızı hiç hissettiniz mi? Bunun temel nedeni muhtemelen SEO uygulamalarınızı yanlış yapmanızdan kaynaklanmaktadır. Bir başka sebebi ise rekabetin gerçekten de yoğun olması olabilir. Fakat rekabet çok yoğun değilse rakiplerinizi analiz ederek SEO çalışmalarınızda başarıya ulaşabilirsiniz.

    1. SEO rakiplerinizi bulunuz

    Eğer rakiplerinizin kim olduğunu bilmiyorsanız onları analiz edemezsiniz. Rakiplerinizi tanımlamanız reel iş dünyasında kolaydır. Reel dünyada rakipleriniz mağazaları ve şirket binaları ile oradadırlar. Onları kolayca tanımlarsınız. Fakat online dünyada rakiplerinizi tanımlamanız çok da kolay olmayabilir. Temel olarak rakipleriniz önemli anahtar kelimelerinizi veya uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizi (long tail keywords) yazdığınızda arama sonuçlarında üst sıralarda olanlardır. Rakiplerinizin listesi uzayıp gidebilir. Bu listede en yukarıda olanları rakipleriniz olarak kabul edebilirsiniz.

    2. Rakiplerinizin sitelerini ziyaret edin ve bu siteleri analiz edin

    Rakiplerinizi tanımlamanızı takip eden adım onların sitelerini ziyaret ederek analiz etmektir. Eğer rakiplerinizin siteleri profesyonel olarak tasarlanmışsa, çok miktarda içeriğe sahipse, içerikleri kaliteli ise, statik veya dinamik URL kullanıyorlarsa rakiplerinizi izliyor olmanız önemlidir. Bu türde basit bir inceleme rakiplerinizin Web’deki varlıklarının ne kadar profesyonel olduğu hakkında size birçok bilgi verecektir. Bu bilgi aynı zamanda rakiplerinizin arama motorlarındaki sıralamalarının nedenleri hakkında açıklayıcı olacaktır.

    3. Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri analiz edin

    Anahtar kelimeler, SEO başarısı elde etmede her zaman için en önemli faktör olmuştur. Dolayısıyla rakipleriniz anahtar kelimeleri doğru olarak kullanıyorsa arama sonucu sıralamasında daha iyi bir konumda olacaklarını tahmin edebilirsiniz. Rakibinizin kullandığı anahtar kelimeleri tahmin etmekte güçlük çekebilirsiniz. Ayrıca tahmin ettiğiniz en önemli anahtar kelimeler dahi onların listelerinde olmayabilir. Bu noktada sizin anahtar kelimelerinizi kullanıp kullanmadıklarını kontrol edin. Hiç yoktan iyidir.

    Alternatif olarak, normalde kendi siteniz için de kullanabileceğiniz site içindeki kelimelere göre en iyi anahtar kelime bulma araçlarını, rakiplerinizin sitelerinde kullanmış olabilecekleri anahtar kelimeleri bulmak için kullanabilirsiniz(örnek; Website Keyword Suggestion). Bu aşamada kendi siteniz için atlamış olabileceğiniz birçok anahtar kelimeyi de keşfedebilir ve bu anahtar kelimeleri kendi sitenizi optimize etmek için kullanabilirsiniz.

    Ayrıca rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimelerinin sıklığını da kontrol etmelisiniz. Keyword Density Cloud bir fikir edinmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanında anahtar kelimelerin kullanım yerlerini de kontrol edin: başlıklar, metataglar, image taglar, URL vs gibi.

    4. Rakiplerinizin backlinklerini kontrol edin

    Backlinkler iyi SEO sıralamasının bir diğer belkemiğini oluşturmaktadır. İşte bu yüzden rakiplerinizin backlinklerini etraflıca incelemeniz gerekir. Sayılarına, kaynaklarına ve bağlayıcı tekslerine vs. bakınız. Rakiplerinizin bağlantılarından kendiniz için fikirler de elde edebilirsiniz. Backlink analizi için şu araçları kullanabilirsiniz. Backlink Anchor Text Analysis ve Backlink Summary.

    5. Diğer SEO faktörlerini kontrol edin

    Anahtar kelimeler ve backlinkler önemlidir, fakat herşey değillerdir. Bunlardan başka rakiplerinizin sayfa olarak önemi gösteren Google’daki Page Ranklerini de kontrol etmelisiniz. Rakiplerinize ait sitelerin arama motorlarında indekslenen sayfa sayıları da önemlidir ve kontrol edilmelidir.

    6. Rakiplerinizin sosyal medyadaki varlığını değerlendirin

    Sosyal medya internet trafiğinin bir siteye akmasını sağlayan önemli bir işleve sahiptir. Bu yüzden rakiplerinizin sosyal medyadaki varlıklarını kontrol etmeniz önemlidir. Fakat, bu kontrolü yapmak ne yazık ki kolay değildir. Yine de sosyal imleme sitelerinden araştırmaya başlayabilirsiniz. Rakiplerinizin bu sitelerde postlarının olup olmadığına ve ne kadar popüler olduklarına bakınız. Twitter ve Facebook iki büyük internet trafiği kaynağıdır. Dolayısıyla buralarda rakiplerinizin, varsa eğer, profillerini incelemeniz bu konuda size fikir verecektir.

    7. Rakiplerinizin PPC (Tıklama başına ödeme) reklamlarını analiz edin

    Birçok işletme PPC reklamlarının kaliteli trafiği SEO’ya göre daha ucuz ve etkin bir şekilde çektiğinin farkına varmıştır. Google Adwords, PPC reklamları için tercih edilen bir uygulamadır. Google haricinde bu türden PPC reklamının verileceği kaynaklar olsa da Google bu konuda son derece ileridir ve rakiplerinizin reklamlarına kıyasla size ait reklamların ne kadar iyi çalıştığını gösteren Analyze Competition aracını sunmaktadır.

    Rakiplerinizi izlemek asla bitmeyecek bir çabadır. Bu makalede belirtilen tüm öneriler son derece zaman alıcı uygulamalardır. Fakat çevrenizdeki dünya hakkında fikirsiz kalmamak için zamanınızı harcamalı ve analizlerinizi yapmalısınız. Rekabette rakiplerinizi geçemeseniz bile kesinlikle onlardan öğrenecekleriniz olacaktır. Bu da SEO çabalarınızın daha verimli olmasını sağlayacaktır.
    eTiKeT™ Bunu beğendi.
  2. #1
    Ne yaparsanız yapın arama motorlarında başarılı olamadığınızı hiç hissettiniz mi? Bunun temel nedeni muhtemelen SEO uygulamalarınızı yanlış yapmanızdan kaynaklanmaktadır. Bir başka sebebi ise rekabetin gerçekten de yoğun olması olabilir. Fakat rekabet çok yoğun değilse rakiplerinizi analiz ederek SEO çalışmalarınızda başarıya ulaşabilirsiniz.

    1. SEO rakiplerinizi bulunuz

    Eğer rakiplerinizin kim olduğunu bilmiyorsanız onları analiz edemezsiniz. Rakiplerinizi tanımlamanız reel iş dünyasında kolaydır. Reel dünyada rakipleriniz mağazaları ve şirket binaları ile oradadırlar. Onları kolayca tanımlarsınız. Fakat online dünyada rakiplerinizi tanımlamanız çok da kolay olmayabilir. Temel olarak rakipleriniz önemli anahtar kelimelerinizi veya uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizi (long tail keywords) yazdığınızda arama sonuçlarında üst sıralarda olanlardır. Rakiplerinizin listesi uzayıp gidebilir. Bu listede en yukarıda olanları rakipleriniz olarak kabul edebilirsiniz.

    2. Rakiplerinizin sitelerini ziyaret edin ve bu siteleri analiz edin

    Rakiplerinizi tanımlamanızı takip eden adım onların sitelerini ziyaret ederek analiz etmektir. Eğer rakiplerinizin siteleri profesyonel olarak tasarlanmışsa, çok miktarda içeriğe sahipse, içerikleri kaliteli ise, statik veya dinamik URL kullanıyorlarsa rakiplerinizi izliyor olmanız önemlidir. Bu türde basit bir inceleme rakiplerinizin Web’deki varlıklarının ne kadar profesyonel olduğu hakkında size birçok bilgi verecektir. Bu bilgi aynı zamanda rakiplerinizin arama motorlarındaki sıralamalarının nedenleri hakkında açıklayıcı olacaktır.

    3. Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri analiz edin

    Anahtar kelimeler, SEO başarısı elde etmede her zaman için en önemli faktör olmuştur. Dolayısıyla rakipleriniz anahtar kelimeleri doğru olarak kullanıyorsa arama sonucu sıralamasında daha iyi bir konumda olacaklarını tahmin edebilirsiniz. Rakibinizin kullandığı anahtar kelimeleri tahmin etmekte güçlük çekebilirsiniz. Ayrıca tahmin ettiğiniz en önemli anahtar kelimeler dahi onların listelerinde olmayabilir. Bu noktada sizin anahtar kelimelerinizi kullanıp kullanmadıklarını kontrol edin. Hiç yoktan iyidir.

    Alternatif olarak, normalde kendi siteniz için de kullanabileceğiniz site içindeki kelimelere göre en iyi anahtar kelime bulma araçlarını, rakiplerinizin sitelerinde kullanmış olabilecekleri anahtar kelimeleri bulmak için kullanabilirsiniz(örnek; Website Keyword Suggestion). Bu aşamada kendi siteniz için atlamış olabileceğiniz birçok anahtar kelimeyi de keşfedebilir ve bu anahtar kelimeleri kendi sitenizi optimize etmek için kullanabilirsiniz.

    Ayrıca rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimelerinin sıklığını da kontrol etmelisiniz. Keyword Density Cloud bir fikir edinmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanında anahtar kelimelerin kullanım yerlerini de kontrol edin: başlıklar, metataglar, image taglar, URL vs gibi.

    4. Rakiplerinizin backlinklerini kontrol edin

    Backlinkler iyi SEO sıralamasının bir diğer belkemiğini oluşturmaktadır. İşte bu yüzden rakiplerinizin backlinklerini etraflıca incelemeniz gerekir. Sayılarına, kaynaklarına ve bağlayıcı tekslerine vs. bakınız. Rakiplerinizin bağlantılarından kendiniz için fikirler de elde edebilirsiniz. Backlink analizi için şu araçları kullanabilirsiniz. Backlink Anchor Text Analysis ve Backlink Summary.

    5. Diğer SEO faktörlerini kontrol edin

    Anahtar kelimeler ve backlinkler önemlidir, fakat herşey değillerdir. Bunlardan başka rakiplerinizin sayfa olarak önemi gösteren Google’daki Page Ranklerini de kontrol etmelisiniz. Rakiplerinize ait sitelerin arama motorlarında indekslenen sayfa sayıları da önemlidir ve kontrol edilmelidir.

    6. Rakiplerinizin sosyal medyadaki varlığını değerlendirin

    Sosyal medya internet trafiğinin bir siteye akmasını sağlayan önemli bir işleve sahiptir. Bu yüzden rakiplerinizin sosyal medyadaki varlıklarını kontrol etmeniz önemlidir. Fakat, bu kontrolü yapmak ne yazık ki kolay değildir. Yine de sosyal imleme sitelerinden araştırmaya başlayabilirsiniz. Rakiplerinizin bu sitelerde postlarının olup olmadığına ve ne kadar popüler olduklarına bakınız. Twitter ve Facebook iki büyük internet trafiği kaynağıdır. Dolayısıyla buralarda rakiplerinizin, varsa eğer, profillerini incelemeniz bu konuda size fikir verecektir.

    7. Rakiplerinizin PPC (Tıklama başına ödeme) reklamlarını analiz edin

    Birçok işletme PPC reklamlarının kaliteli trafiği SEO’ya göre daha ucuz ve etkin bir şekilde çektiğinin farkına varmıştır. Google Adwords, PPC reklamları için tercih edilen bir uygulamadır. Google haricinde bu türden PPC reklamının verileceği kaynaklar olsa da Google bu konuda son derece ileridir ve rakiplerinizin reklamlarına kıyasla size ait reklamların ne kadar iyi çalıştığını gösteren Analyze Competition aracını sunmaktadır.

    Rakiplerinizi izlemek asla bitmeyecek bir çabadır. Bu makalede belirtilen tüm öneriler son derece zaman alıcı uygulamalardır. Fakat çevrenizdeki dünya hakkında fikirsiz kalmamak için zamanınızı harcamalı ve analizlerinizi yapmalısınız. Rekabette rakiplerinizi geçemeseniz bile kesinlikle onlardan öğrenecekleriniz olacaktır. Bu da SEO çabalarınızın daha verimli olmasını sağlayacaktır.
    eTiKeT™ Bunu beğendi.

Benzer Konular
  1. vbulletin 4x için top 10 eklentisi
    Konu Sahibi gsmkolik Forum vBulletin Sorunlarınız
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 25.Eylül.2016, 12:22
  2. vBulletin 3.8.7 için Konu açmak için mesaj sınırlaması.
    Konu Sahibi serkanblgn Forum vBulletin Sorunlarınız
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 10.Ekim.2014, 19:01
  3. vB 4.X.X İlk Mesajda Resimli Konular vB4 için
    Konu Sahibi netr0n Forum vBulletin 4.x Ürünler & Eklentiler
    Cevap: 3
    Son Mesaj : 09.Nisan.2013, 22:29
  4. Sitem için postbit lazım
    Konu Sahibi mymurat1 Forum vBulletin Sorunlarınız
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 25.Mart.2013, 21:52
  5. 4.2.0 için konuyu değerlendir eklentisi
    Konu Sahibi Trafikci258 Forum vBulletin Sorunlarınız
    Cevap: 9
    Son Mesaj : 01.Mart.2013, 18:35